De voorlopig laatste dag in Nederland - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Marin - WaarBenJij.nu De voorlopig laatste dag in Nederland - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Marin - WaarBenJij.nu

De voorlopig laatste dag in Nederland

Blijf op de hoogte en volg Marin

14 Februari 2018 | Nederland, Nijmegen

Op de een of andere manier is het nog steeds niet tot me doorgedrongen dat ik over minder dan 24 uur al in het vliegtuig zit, om vervolgens 5 maanden door te brengen in Uganda.. De afgelopen weken ben ik druk bezig geweest met alle voorbereidingen; het aanvragen van mijn visum (niet geheel onbelangrijk), het halen van de juiste vaccinaties, kopen van de juiste malaria tabletten en vooral alles aanschaffen waarvan ik denk of weet dat het daar niet te verkrijgen is.

Mijn eerste voornemen was om alleen met mijn backpack als ruimbagage en een rugtas als handbagage te reizen, maar al heel snel kwam ik tot de conclusie dat dat toch echt niet ging passen. Gelukkig mag ik van KLM twee koffers ruimbagage van 23 kilo meenemen en daarnaast nog 12 kilo aan handbagage. Alles is inmiddels ingepakt, en ik ben trots op het resultaat: Backpack en koffer wegen beiden niet meer dan 14 kilo! Volgens mij kan ik op de terugweg mijn backpack net zo goed in mijn koffer stoppen, want de meeste dingen maak ik op tijdens de komende 5 maanden of kan ik daar achterlaten. Maar we gaan zien hoe het verloopt met mijn aankoopdriften van souvenirs..

Voor het eerst merk ik dat ik er moeite mee heb om afscheid te nemen. Begrijp me niet verkeerd, mijn ouders, zus & zwager, ooms, tantes, alle andere familie en vrienden zo'n lange tijd niet zien is echt wel lastig. Maar nu ik mijn lieve Jason heb leren kennen EN mijn lieve nichtje nog geen half jaar oud is, merk ik dat het me zwaarder valt dan voorheen. Daarom vind ik het ook zo belangrijk om vandaag nog even extra van ze te genieten :-) Gelukkig komt mijn zus straks nog met mijn nichtje langs, zodat ik haar nog even helemaal plat kan knuffelen, en Jason zal me morgen naar het vliegveld brengen. Ik verheug me absoluut niet op het afscheid.. *slik*

Ik weet ook niet goed wat ik straks kan verwachten, ik ben nog nooit in Afrika geweest en heb ook nog nooit zo lang, zo ver alleen gereisd. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt, zolang ik mijn 'boerenverstand' gebruik, oplet waar ik mee bezig ben en vooral geen roekeloze acties uithaal. Het verleden heeft dan ook wel weer geleerd dat dat wel goed zit.

Daarnaast heb ik er natuurlijk ook gewoon ontzettend veel zin in! Ik ga eindelijk naar Afrika, iets waar ik al zo lang van gedroomd heb. En dan mag ik ook nog 5 maanden lang bij een prachtige organisatie stage lopen, die zich inzet voor de ontwikkeling en empowerment van de vrouwen en kinderen in de regio, het voelt voor mij als een droom die uitkomt om me daar voor in te kunnen zetten. Plus, ik heb inmiddels al zo veel foto's gezien van de omgeving, dat ik me er ook ontzettend op verheug om dat te gaan verkennen!

Voor nu neem ik afscheid, ik ga nog lekker van mijn laatste uurtjes in Nederland genieten. Ik heb geen idee hoe de internetverbinding straks in Uganda gaat zijn, maar uiteraard zorg ik ervoor om jullie up-to-date te houden.

Voor degene die het graag in de gaten wil houden: mijn vluchtnummer is KL0539, op 15 februari om 09:50 van Amsterdam naar Entebbe.

Liefs,
Marin

  • 14 Februari 2018 - 13:14

    Ellen:

    Lieve Marin,

    We gaan je zeker volgen!!
    Vanavond nog even afscheid van je nemen, een nachtje slapen en dan.....

    Bij deze wens ik je een goede en fijne reis.

    Ellen❤

  • 14 Februari 2018 - 18:15

    Marijke De Reus:

    Ha Marin,
    Ik wens je heel veel succes om je droom te verwezenlijken. Ga ervan genieten!!

    Groetjes,
    Marijke

  • 14 Februari 2018 - 19:24

    Marin :

    Dankjewel lieve Ellen, ik zie je straks nog eventjes!

    En Marijke, ook jij bedankt! Ik ga mijn uiterste best doen om ervan te genieten. Ik hoop dat het daadwerkelijk zo gaat zijn dat het mijn droom is die uitkomt.

  • 14 Februari 2018 - 20:14

    Trea:

    Lieve Marin,
    Sterkte met het afscheid nemen van jeezon en de familie. Heel goede veilige reis en GENIET!!
    Ik ga je zeker volgen.

    Groetjes
    Trea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marin

Een opleiding toerisme, met daarbij diverse reizen... Daar moet natuurlijk het een en ander van worden bijgehouden. En dat kan ik helemaal voor mijzelf doen, maar het is net zo leuk om dit met de geïnteresseerden te delen, toch? Daarom dus deze pagina, zodat je kunt bijhouden wat ik allemaal uitspook. En natuurlijk voor mijzelf, om de ervaring nooit meer te vergeten. Ik hoop dat je plezier hebt aan het lezen van mijn blog. En laat vooral een reactie achter, dat vind ik leuk! xx Marin

Actief sinds 21 Sept. 2015
Verslag gelezen: 415
Totaal aantal bezoekers 100225

Voorgaande reizen:

10 Januari 2019 - 24 Mei 2019

Afstudeeronderzoek in Uganda

23 November 2018 - 24 December 2018

Studiereis Brazilië

15 Februari 2018 - 11 Juli 2018

Stage in Uganda

18 Juni 2016 - 20 Juli 2016

Roadtrip 2016

21 September 2015 - 18 Juni 2016

Uitwisseling Portoroz

Landen bezocht: