Twee verloren maanden - Deel 2 - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marin - WaarBenJij.nu Twee verloren maanden - Deel 2 - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marin - WaarBenJij.nu

Twee verloren maanden - Deel 2

Blijf op de hoogte en volg Marin

19 April 2016 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Daar zijn we weer, tijd voor deel 2 van de twee verloren maanden.

April, daar gaan we dan. De dag dat mijn ouders zijn weg gegaan en de dag erna heb ik niet zoveel bijzonders gedaan. Op zondag echter ben ik samen met Nika en Teja naar de stad gegaan waar Nika is opgegroeid, zo'n 2,5 uur rijden hier vandaan. Ik kan niet zeggen dat we echt iets heel speciaals hebben gedaan, we hebben wat rondgewandeld, zijn naar een mini zoo geweest en hebben 's avonds de zonsondergang bekeken tussen de wijnvelden, maar we hebben echt een super leuke en gezellige dag gehad met veel lol.

Maandag weer rustig en dinsdag zijn we naar een shelter (asiel) geweest nabij Koper. Totaal geen plek voor mij om naartoe te gaan: Ik zou al die beestjes mee naar huis willen nemen. Maar we mochten met de honden gaan lopen (dat heb ik dus ook gedaan, eerst met een enorme rotweiler en daarna met een giga Huskey) en ik mocht zelfs met de katten knuffelen dus uiteindelijk was mijn dag helemaal geslaagd. En ik heb te horen gekregen dat we zo vaak mogen terug komen als we willen dus dat heb ik in de tussentijd al een paar keer gedaan. Een van mijn nieuwe favoriete plaatsen hier in Slovenië.

Het eerstvolgende boeiende dat ik daarna gedaan heb was de zaterdag: Samen met Teja, Aljaz, Silvia en Pablo zijn we naar Bohinj gereden, vlak bij Bled om daar de waterval Slap Savica te bewonderen. Helaas was het erg slecht weer en daardoor viel de dag een beetje in het water, maar gelukkig hebben we het net zo leuk gehad als wanneer het droog was geweest. Van mij had het niet warmer hoeven zijn want ik stierf het nu al bijna af van het klimmen en klauteren. Maar, zoals zo vaak, maakte het uitzicht het allemaal goed, wat was het mooi! Op de terugweg zijn we nog eventjes in Bled gestopt, voornamelijk om te "lunchen" (om 16.30...) maar ook omdat Silvia het nog niet eerder gezien had en nu we er toch waren konden we net zo goed even stoppen..

Zondags was er een marathon in Portoroz (en Koper, maar wij waren in Portoroz) waar we vrijwilligers waren. We waren "beveiliging" zorgen dat niemand op de baan kwam, maar uiteindelijk waren we voornamelijk cheerleaders. Hartstikke leuk hoor, alleen een beetje jammer dat het deze dag ineens bloedheet was en ik er niet aan had gedacht om me in te smeren.. Resultaat: Mijn eerste dag in Slovenië als kreeft. Jeetje wat was ik verbrand en mijn hemel wat deed het zeer.. Gelukkig had Aljaz nog één of ander goed smeerseltje dat ik gebruikt heb en daardoor heb ik het ook weer overleefd.

Dinsdag 's avonds hadden we met school een uitstapje naar een biologische wijnmakerij. Nou is wijn niet echt mijn ding, maar het was wel heel erg gezellig en het zit op een ontzettend mooie plek! Dus ook dit was weer een geslaagde avond, voornamelijk omdat ik ook in leuk gezelschap was.
In de dagen daarna hebben we de verjaardag van Teja gevierd, zijn we nog een keertje naar de Shelter geweest en heb ik vooral veel van het wonen aan de zee en de zon genoten. Ik wil niet anders meer!

Zaterdag 16 April ben ik samen met Silvia naar Londen vertrokken. Zij zou bij een vriendin op bezoek gaan en vroeg of ik mee ging, dat was uiteraard niet tegen dovemans oren gezegd! Ticket was snel geboekt en dus was het de 16e zover. We hebben het vooral rustig aan gedaan. Voor ons allebei was het niet de eerste keer in Londen dus alle bezienswaardigheden hadden we al wel een keertje gezien. Zaterdagavond kwamen we aan en hebben we bij Silvia's vriendin (die ook Silvia heet) thuis, samen met haar 4 spaanse huisgenoten, gezellig zitten kletsen en doen. Was leuk: 6 Spaanse meiden... En ik. Viel totaal niet op in die groep hoor ;-) Ik was ontzettend blij en dankbaar dat ze constant Engels praatten, terwijl het voor hun heel makkelijk was geweest om met zijn allen Spaans te praten. Maar wat een ontzettend leuke, lieve en gastvrije meiden. Zondags zijn we naar "Brick lane" geweest, een grote foodmarket, je kunt het zo gek niet bedenken of je kunt het daar eten. Daarna zijn we in een kroegje beland en daar is onze dag ook zo'n beetje geëindigd. De volgende dag, alweer Silvia en mijn laatste dag in Londen, zijn wij eerst met zijn tweetjes naar Platform 9 3/4 van Harry Potter en het British Museum geweest en daarna samen met Silvia en een van haar huisgenootjes (Letty) wezen lunchen en verder wat door Londen gestruind. Heel veel gezien en heel veel gelopen maar ook vaak de bus genomen, dat is toch een stuk makkelijker.. Helaas zat het er na deze dag alweer op, de volgende ochtend moesten Silvia en ik alweer vroeg naar de bus om onze vlucht te halen. Ook dit bliksembezoek was weer fantastisch. Totaal anders dan welke andere trip ik tot nu toe gemaakt heb in de afgelopen acht maanden, maar misschien maakte dat hem ook wel weer extra bijzonder. Soms is het ook wel eens lekker als je niet alleen maar de hele tijd van hot naar her aan het vliegen bent. En in een locatie waar je eerder bent geweest kan dat ook prima ;-)

Na mijn terugkomst uit Londen (om 17 uur landden we in Trieste en Fabian was zo lief om ons van het vliegveld op te halen) was het de volgende dag alweer tijd om met mijn autootje naar Nederland te vertrekken. Maar weet je wat, dat verhaal bewaar ik voor mijn volgende blog :-)

Tot snel!
Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marin

Een opleiding toerisme, met daarbij diverse reizen... Daar moet natuurlijk het een en ander van worden bijgehouden. En dat kan ik helemaal voor mijzelf doen, maar het is net zo leuk om dit met de geïnteresseerden te delen, toch? Daarom dus deze pagina, zodat je kunt bijhouden wat ik allemaal uitspook. En natuurlijk voor mijzelf, om de ervaring nooit meer te vergeten. Ik hoop dat je plezier hebt aan het lezen van mijn blog. En laat vooral een reactie achter, dat vind ik leuk! xx Marin

Actief sinds 21 Sept. 2015
Verslag gelezen: 419
Totaal aantal bezoekers 100037

Voorgaande reizen:

10 Januari 2019 - 24 Mei 2019

Afstudeeronderzoek in Uganda

23 November 2018 - 24 December 2018

Studiereis Brazilië

15 Februari 2018 - 11 Juli 2018

Stage in Uganda

18 Juni 2016 - 20 Juli 2016

Roadtrip 2016

21 September 2015 - 18 Juni 2016

Uitwisseling Portoroz

Landen bezocht: