Weekendje "thuisblijven" - Reisverslag uit Ljubljana, Slovenië van Marin - WaarBenJij.nu Weekendje "thuisblijven" - Reisverslag uit Ljubljana, Slovenië van Marin - WaarBenJij.nu

Weekendje "thuisblijven"

Blijf op de hoogte en volg Marin

23 November 2015 | Slovenië, Ljubljana

Bijna de hele groep is afgelopen weekend naar Praag geweest. Zoals ik al eerder heb geschreven, had ik besloten om niet mee te gaan. Van mijn idee om "thuis" te blijven is uiteindelijk niet heel veel terecht gekomen, ik heb uiteindelijk bijna meer gedaan dan wanneer we het weekend weg zijn.

Maar laat ik beginnen bij woensdag. Ik had, voor de verandering, bijna geen les. 's Middags moest ik echter een "belangrijke" presentatie houden voor het vak entrepreneurship. Ik had de opdracht al gemaakt, daar hadden we enkele weken aan gewerkt. Ik ben wel de hele dag bezig geweest om het te perfectioneren en om mijn presentatie klaar te maken. De presentatie ging goed, en uit de reacties leek het dat ik mijn opdracht voldoende had gemaakt. 's Avonds was ik uitgenodigd voor de verjaardag van een van de Portugese meiden uit Koper, dus daar ben ik samen met Sergi naartoe geweest. We hadden afgesproken in een restaurant, omdat Sergi en ik de weg in Koper minder goed weten dan de groep die daar woont was het vrij lastig om te vinden. Aangezien mijn les tot 18:15 duurde en we hadden afgesproken om 19:00, was het erg krap. Het is namelijk ook 20 minuten rijden naar Koper vanaf Portoroz. Maar, we waren uiteindelijk maar 5 minuutjes later dus we hebben het nog prima gedaan. Toen we binnen kwamen in het restaurant werden we allebei een beetje bang, super luxe namelijk! Ik was dus absoluut niet van plan om daar ook daadwerkelijk te gaan eten en gelukkig bleek dat ook niet de bedoeling te zijn. Echter was een normaal formaat biertje daar ook al 3 euro. Voor Nederlandse begrippen heel normaal, maar aangezien je hier over het algemeen een halve liter koopt voor 1 euro was het abnormaal duur! Na de verjaardag zijn Sergi en ik nog naar een aantal Spanjaarden en Portugezen thuis geweest en gewoon een gezellig avondje gehad. We waren uiteindelijk rond half 2 thuis.

Donderdag rond de middag is de groep die naar Praag ging vertrokken. Mijn huisgenootje ging ook mee, dus ik zou het weekend alleen thuis zijn. Best een keertje lekker :-) 's Middags hadden we weer les met de Amerikaanse partneruniversiteit en omdat bijna iedereen weg was waren we maar met zijn drietjes over van de internationale groep. Heel grappig, we hadden les met in totaal 4 verschillende locaties over Skype. één van de locaties was een basisschool in Indianapolis, met een hoop enthousiaste en blije kinderen. Super leuk om te zien hoe blij ze waren dat ze met ons konden praten!

Pablo en ik hadden besloten dat we 's avonds naar de nieuwste Hunger Games film wilden in Koper. Zijn vrienden zouden ook 's avonds aankomen, dus die moesten maar gewoon mee. Tot die tijd hebben we eerst het allereerste deel van de Hunger Games gekeken in het hostel, daarna zijn vrienden opgepikt in Koper en door naar de bioscoop. Gave film, maar in de serie viel hij me vies tegen. Ach, ik heb een leuke avond gehad :-)

De dag erop had ik alleen maar Sloveense les, dus overdag heb ik een beetje op internet rondgesnuffeld en lekker rustig aan gedaan. De Sloveense les begint meer en meer op een hel te lijken. Het is zo'n ongelooflijk moeilijke taal, ik krijg het niet in mijn kop. Ik heb een gesprekje gehad met de docente en waarschijnlijk mogen wij (uit Nederland, Spanje, Finland en dat soort landen, met een niet-vergelijkbare taal met Sloveens) tijdens de toets onze aantekeningen gebruiken. Dat gaf me weer een beetje hoop. We hebben nog 2 keer les en dan onze eerste toets, dus ik blijf het gewoon proberen!

Na de les zijn we met zijn vieren terug gereden naar Portoroz om Pablo's vrienden kennis te laten maken met Cacao. Daarna hebben we samen gegeten in de hostel en een filmpje gekeken. De volgende dag moesten we al vroeg op pad (althans, dat hadden we zelf besloten) dus we zijn niet al te laat gaan slapen.

's Ochtends om 8 uur heb ik ze opgepikt met de auto en zijn we richting Bled gegaan. De hele weg alleen maar regen, regen en nog eens regen. En raad eens, toen we aankwamen in Bled regende het... Ik heb dus samen met Masa lekker koffie gedronken terwijl de andere drie rond het meer zijn gaan lopen. Ik had het allemaal al gezien de vorige keer dat we er waren en had weinig zin om mezelf zeiknat te laten regenen...

Rond 1 uur zijn we uit Bled vertrokken richting Ljubljana en toen begon het net te sneeuwen! Het heeft de rest van de dag gesneeuwd, dus ook in Ljubljana hebben we helaas niet veel gedaan. We zijn naar het museum van experimenten geweest, wat uiteindelijk meer voor kleine kinderen bleek te zijn maar best grappig was. 's Avonds wilden de anderen schaatsen, Pablo en ik hadden besloten om dit keer niet mee te doen. Wij hadden dus foto- en filmdienst. Geen probleem! Na het schaatsen zijn we (rustig aan, het sneeuwde nog steeds) naar huis gereden en rond middernacht heelhuids aangekomen. Toen ik net thuis was kreeg ik een berichtje: Of ik een telefoon had gevonden in mijn auto? Hele auto op zijn kop gezet, niks te vinden. Ik terug gereden naar de hostel zodat Maria zelf ook nog kon zoeken, maar uiteraard vond zij ook niks. Helemaal in de stress natuurlijk. De hele vloer afgezocht en letterlijk alles op zijn kop gezet. Uiteindelijk wilden ze via de find-my-iPhone kijken of ze hem konden traceren, tot ik op het heldere idee kreeg om jaszakken nogmaals na te zoeken. Bleek haar telefoon in Pablo's jaszak te zitten! Werd hij gelijk gestraft voor het altijd iedereens telefoon achterover drukken. Hij doet dat als geintje, omdat hij vind dat je op je spullen moet letten, maar dit keer was hij het zelf vergeten....

Zondag zijn we wederom om 8 uur 's ochtends vertrokken, dit keer voor een tour door Triëste. Veel gezien, veel gelopen en aan het eind van de dag (19 uur waren we terug in Koper) totaal afgepeigerd. Maar dit keer waren we met een gids, dus hebben we de stad van een totaal andere kant gezien. Pablo en ik hebben nog geprobeerd om kaartjes te kopen voor de musical Mama Mia, bleken we bij het verkeerde theater te staan! Dus we gaan nog een keer terug om de kaarten te kopen, of we moeten ze via internet aanschaffen. We gaan er in ieder geval naartoe in December :-)

Vandaag weer vrij, dus lekker uit kunnen slapen. Straks gaan we met de groep lunchen in Piran, ik ben wel benieuwd naar alle verhalen uit Praag!

Tot de volgende keer!
xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marin

Een opleiding toerisme, met daarbij diverse reizen... Daar moet natuurlijk het een en ander van worden bijgehouden. En dat kan ik helemaal voor mijzelf doen, maar het is net zo leuk om dit met de geïnteresseerden te delen, toch? Daarom dus deze pagina, zodat je kunt bijhouden wat ik allemaal uitspook. En natuurlijk voor mijzelf, om de ervaring nooit meer te vergeten. Ik hoop dat je plezier hebt aan het lezen van mijn blog. En laat vooral een reactie achter, dat vind ik leuk! xx Marin

Actief sinds 21 Sept. 2015
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 100062

Voorgaande reizen:

10 Januari 2019 - 24 Mei 2019

Afstudeeronderzoek in Uganda

23 November 2018 - 24 December 2018

Studiereis Brazilië

15 Februari 2018 - 11 Juli 2018

Stage in Uganda

18 Juni 2016 - 20 Juli 2016

Roadtrip 2016

21 September 2015 - 18 Juni 2016

Uitwisseling Portoroz

Landen bezocht: