Rome, Florence, Pisa en Genova - Reisverslag uit Genua, Italië van Marin - WaarBenJij.nu Rome, Florence, Pisa en Genova - Reisverslag uit Genua, Italië van Marin - WaarBenJij.nu

Rome, Florence, Pisa en Genova

Blijf op de hoogte en volg Marin

26 Juni 2016 | Italië, Genua

Onze laatste dag in Rome is zo ontzettend snel voorbij gegaan. De tour die we wilden lopen hebben we uiteindelijk niet meer gedaan, omdat we allemaal meer behoefte hadden aan slaap ;-) Later die dag zijn Pablo en ik apart van Heidi en Sergi wat dingen wezen bekijken, omdat zij bijna alles de avond ervoor al gezien hadden. Deze dag hadden we weer kort met Marco afgesproken omdat dit waarschijnlijk de (voorlopig) laatste keer zou zijn dat we hem zagen.

's Middags om 16:15 zou onze bus vertrekken naar Siena om de auto op te halen en van daaruit zouden we door rijden naar Florence. Helaas bleek er een gigantisch ongeluk te zijn gebeurd op de snelweg waardoor onze bus vast stond in de file. Uiteindelijk met 2,5 uur vertraging kwam hij dan eindelijk aan. En vervolgens hadden we ook nog eens de ergste busreis die we ooit hebben gehad. Krijsende baby's aan boord, de wc mocht niet gebruikt worden, de wifi werkte amper, de verwarming stond aan en de buschauffeur wilde deze niet uitzetten (het was verdorie 38 graden die dag!) en de chauffeur was ook nog eens om dood te knuppelen zo chagrijnig. Na drie lange uren aangekomen in Siena vond hij het ook nog eens nodig om gigantisch tegen ons uit te vallen om niks, waarop ik hem de mond gesnoerd heb door te zeggen dat als ik zijn baan had gehad ik mijn slechte dag niet zou afreageren op mijn klanten. Hij hield gelijk zijn mond, mooi!

Bij de auto aangekomen hebben we met pijn en moeite alle spullen ingeladen, Pablo heeft rommel bij zich alsof hij 3 jaar op reis gaat. Na het nodige puzzelen en gelukkig genoeg ervaring in Tetris hebben we alles er in gekregen en gingen we op pad naar onze accommodatie voor die nacht in Florence. Daar aangekomen werden we geen van allen erg vrolijk, het was een jeugdhostel dat inmiddels is omgetoverd tot vluchtelingenkamp. En ik lieg er geen woord over dat het aanvoelde als deze meest vreselijke ghetto wijk in New York. Ik voelde me verre van veilig, en de anderen ook geen van allen. Ik zal er niet al te veel woorden aan vuil maken, maar uiteindelijk hebben Heidi en ik stiekem de jongens op onze kamer geloodst omdat we het absoluut niet zagen zitten om daar alleen te moeten slapen! Helemaal goed gegaan uiteindelijk en de volgende ochtend zijn we snel vertrokken. Ik was echt blij dat ik daar weg was...

Die hele dag hebben we in Florence doorgebracht. Er is genoeg te zien dus we hebben gelopen, gelopen en nog eens gelopen. Het was wederom hartstikke heet, zeker 35 graden en geen zuchtje wind. Nadat ik die nacht niet veel geslapen had, was het voor mij een zware dag. Maar, wat een mooie stad! We hebben echt ontzettend veel gezien en genoten, ik raad iedereen een bezoekje aan!

's Avonds zijn we door gereden naar Pisa. We waren voor die nacht opgesplitst, Sergi en Heidi wilden graag samen in een hotel doorbrengen dus ik had voor Pablo en mij een alternatief opgezocht. Uiteindelijk een super knus adresje gevonden, een B&B vlak naast het centrum, zo'n 5 minuutjes lopen van de Toren van Pisa! En ook nog eens niet duur, dus weer absoluut een aanrader: Maison dei Miracoli 2.

Het was de bedoeling dat we één nacht in Pisa zouden blijven en dan weer door te gaan naar Genova. Echter, Heidi en Sergi waren apart van ons op pad gegaan omdat Heidi haar portemonnee was vergeten in Florence. Pablo en ik waren die dag dus alleen in Pisa. Leuke stad, maar naast de Toren van Pisa is er niet bijzonder veel te beleven.. Toch hebben we ons prima vermaakt met gewoon door de stad te dwalen. We hebben geprobeerd om accommodatie in Genova te vinden, maar alles was vol of stervend duur. Sergi en Heidi hadden 's ochtends aangegeven dat ze graag die nacht weer met zijn tweetjes door wilden brengen, dus wij gingen er vanuit dat ze al accommodatie hadden gevonden.

In de tussentijd kwamen wij er achter dat er die avond een festival (of meer, traditie) zou plaatsvinden: Battle of the Bridges. Ik snap nog steeds niet helemaal waar het vandaan komt, maar er zijn verschillende teams van beide kanten van de brug en die strijden met elkaar door een of ander karretje naar de andere kant (tegenstander dus) van de brug te duwen. Ik zie er de lol nog niet zo van in, maar ik denk dat je daarvoor uit Pisa moet komen. Aangezien we geen accommodatie hadden in Genova voor die nacht hebben we besloten om nog een extra nacht in de B&B te blijven en naar het festival te gaan. Was best leuk om te zien, want voordat de echte battle plaatsvond was er een parade waarin alle teams zich lieten zien.

Na de tweede nacht in Pisa (waarbij we nog korting kregen van de lieve eigenaar ook) zijn we doorgereden naar Genova. Toen we aan het proberen waren om voor de nacht ervoor accommodatie te regelen in dezelfde stad, had ik via AirBnb contact gehad met Luigi, eigenaar van één van de woningen hier. Hij had ons verblijf bevestigd, maar stuurde later op de dag dat hij een vergissing had gemaakt en dat hij voor die avond al gasten had. Zaten we dus om 3 uur 's middags ineens zonder accommodatie (dit was voordat we wisten van het festival)! Ik heb dus ook geantwoord dat ik best een beetje baalde omdat we nu helemaal niks hadden. Ik kreeg binnen een minuut antwoord dat hij zich er erg slecht onder voelde en dat hij ons om het goed te maken de volgende nacht (vanavond dus) gratis aan wilde bieden! Helemaal wijs, gelijk geaccepteerd en daarna hebben wij onze extra nacht in Pisa geboekt.

Vandaag zijn we dus in Genova en om heel eerlijk te zijn: bespaar je de moeite om hier naartoe te komen. Onze accommodatie is perfect, daar heb ik niks op aan te merken. Luigi is ontzettend aardig en gastvrij, maar de stad zelf vind ik niet speciaal. Het is voornamelijk heel erg vies, afval overal en het stinkt ontzettend naar uitlaatgassen en wc. Daarnaast is er ook niet bijzonder veel te zien, Pablo en ik hebben vandaag ontzettend veel gelopen om iets te ontdekken.. Los van het belangrijkste plein, wat ook niet heel bijzonder is, hebben we één redelijk mooie kerk bekeken en het daarna voor gezien gehouden. Vanavond hebben we eindelijk een keer een rustig avondje gehad, gewoon lekker binnen gebleven. Pablo heeft zijn serie zitten kijken en ik heb lekker met het thuisfront kunnen skypen. Daarna hebben we ons eigen maaltje weer eens een keer klaargemaakt en verder doen we vanavond niks dan lekker relaxen.

Morgen is het tijd om afscheid te nemen van Italië en ergens maakt me dat een beetje verdrietig. Ik kan het niet goed uitleggen maar voor mijn gevoel is het weer een stapje verder weg van Slovenië en mijn prachtige ervaringen daar. Maar aan de andere kant is het nu tijd voor Frankrijk! Ik heb er dan ook gewoon ontzettend veel zin in, en het brengt me weer een stapje dichter bij het land waar ik me het meest op verheug: Spanje! Morgen rijden wij eerst naar Monaco, we ontmoeten Sergi en Heidi daar weer en gaan van daaruit, na drie dagen, samen weer verder. Helaas vertrekt Sergi over twee dagen alweer terug naar Mallorca omdat hij moet werken, dus het eerste afscheid is (weer) in zicht. Tot die tijd gaan we ons best doen om nog even volop van de reis en elkaar te genieten! Nadat hij zijn vlucht heeft genomen gaan wij overigens met zijn drietjes verder...

Volgende keer weer meer!
Veel liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marin

Een opleiding toerisme, met daarbij diverse reizen... Daar moet natuurlijk het een en ander van worden bijgehouden. En dat kan ik helemaal voor mijzelf doen, maar het is net zo leuk om dit met de geïnteresseerden te delen, toch? Daarom dus deze pagina, zodat je kunt bijhouden wat ik allemaal uitspook. En natuurlijk voor mijzelf, om de ervaring nooit meer te vergeten. Ik hoop dat je plezier hebt aan het lezen van mijn blog. En laat vooral een reactie achter, dat vind ik leuk! xx Marin

Actief sinds 21 Sept. 2015
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 100052

Voorgaande reizen:

10 Januari 2019 - 24 Mei 2019

Afstudeeronderzoek in Uganda

23 November 2018 - 24 December 2018

Studiereis Brazilië

15 Februari 2018 - 11 Juli 2018

Stage in Uganda

18 Juni 2016 - 20 Juli 2016

Roadtrip 2016

21 September 2015 - 18 Juni 2016

Uitwisseling Portoroz

Landen bezocht: