Italië - Reisverslag uit Venetië, Italië van Marin - WaarBenJij.nu Italië - Reisverslag uit Venetië, Italië van Marin - WaarBenJij.nu

Italië

Blijf op de hoogte en volg Marin

09 November 2015 | Italië, Venetië

Donderdag zouden, na onze lessen van die dag, de ouders van Nina naar Portoroz komen. Tussen onze lessen door lag er dus een opdracht, Nina had bedacht dat het hele huis schoongemaakt moest worden. Niet dat we dat anders nooit doen, ik zou gek worden als het een smerige bende is.. Maar blijkbaar moet je dat voordat je ouders komen nog een keer extra doen. Sorry paps en mams, volgens mij heb ik dat nooit zo begrepen ;-)

Nadat we onze laatste les hadden gehad, kreeg Nina dus haast! Begrijpelijk natuurlijk, ze was hartstikke blij om haar ouders en zusje weer te zien. Ik vond het hartstikke leuk voor haar en het zijn ontzettend aardige mensen. Nina's zusje zou bij ons in huis blijven en haar ouders gingen naar een hotel in Piran. Ze waren nog geen 5 minuten binnen toen ik voor diezelfde avond mee uit eten werd gevraagd, zo lief :-) We zijn naar Pirat geweest in Piran en na het eten waren ze allemaal zo moe van de reis dat ze gelijk door naar bed zijn gegaan. Nina en haar zusje wilden samen een film kijken dus ik ben nog even naar de hostel geweest om met Ömer en Pablo rond te hangen. De volgende dag zouden Pablo en ik naar Venetië gaan, dus we moesten nog wat laatste dingetjes bespreken.

Vrijdagmorgen was Nina al weg met haar ouders toen ik mijn bed uit kwam. Ik was druk bezig om al mijn spullen te pakken, waaronder vooral veel dekens, we waren namelijk van plan om in de auto te slapen. We hadden tot op dat moment nog niets kunnen vinden waar we tegen een goede prijs konden slapen, dus dit leek ons de beste oplossing. We hadden ook inmiddels zoveel dekens verzameld dat we de hele auto hadden kunnen vullen, dus koud hadden we het niet hoeven hebben. Echter was niemand het met onze keuze eens en iedereen was op ons in aan het praten om vooral niet in de auto te slapen. Je kent het wel, de grootste horrorverhalen kwamen voorbij. Uiteindelijk heb ik dus een uur voordat ik weg moest (we hadden eerst Sloveense les en zouden daarna naar Venetië rijden) maar een "hostel" geboekt, dat uit kwam op 25 euro p.p. voor 2 nachten. Prima te doen dus.. Resultaat: Alle dekens en kussens weer terug naar de plaats waar ze vandaan kwamen.

Dus, Pablo met al zijn rommel (de bepakking van de gemiddelde vrouw is er niks bij, bij wat hij meeneemt voor een weekend!) en Sergi opgepikt bij hun hostel en op naar Koper voor Sloveense les. Sergi zou 's avonds vertrekken naar Zagreb vanuit Koper dus die had ook zijn rommel allemaal bij zich, maar die heeft niet zoveel nodig als Pablo! Na de les hebben we bij een restaurant naast school een pizza gehaald die we als avondeten meenamen naar Venetië. En daarna: Op naar Venetië! Om eerlijk te zijn was ik wel een beetje zenuwachtig geworden voor de rit, want ik had alleen maar verhalen gehoord dat het zo'n slechte weg was om te rijden en dat Venetië zelf één groot drama is. Maar, wonder boven wonder, de weg was prima te doen en zonder verkeerd te rijden zijn we in één keer naar de juiste plaats gereden, terwijl onze navigatie niet wilde meewerken. Trots dat ik was!

Aangekomen bij onze "hostel" bleek dat dit gewoon een camping was! Na het inchecken bleek dat we een superschattig klein chaletje hadden voor ons tweeën. Als je binnenkwam aan de rechterkant 2 bedden, aan de linkerkant een soort bureautje met een grote spiegel en de deur naar de douche/toilet. Super klein, maar helemaal goed voor 2 nachtjes. En er was zelfs plaats geweest voor een 3e persoon.

Na aankomst eerste onze pizza's gegeten en daarna zijn we er op uit gegaan om de omgeving te verkennen. Natuurlijk zaten we buiten het "echte" Venetië (ander had het nooit zo goedkoop kunnen zijn), dus helaas was er niet zoveel te doen. Maar we hadden weinig zin om een hoop geld te betalen om 2 uurtjes Venetië in te kunnen terwijl we daar nog 2 dagen voor hadden. We hebben dus in de omgeving van de camping rondgelopen en vooral veel gekletst waardoor we al snel 2,5 uur verder waren. Als afsluiter een ijsje gehaald en daarna terug naar ons chaletje, de volgende dag wilden we vroeg op pad. Stiekem moet ik wel zeggen dat ik erg blij was dat we toch niet in de auto zouden slapen: Ik had nu een douche!!

Zaterdag ochtend vroeg op en om 9 uur waren we op pad. We moesten zo'n 10 minuutjes lopen voordat we bij de bus waren en daarna nog zo'n 10 minuutjes met de bus voordat we in Venetië waren. Goed te doen dus. Zodra we de bus uit stapten was al gelijk te merken dat alles hier duur zou zijn: Als je naar de wc wilde kon dat, kost je alleen wel even 1,50 of zelfs op sommige plaatsen 2,50! Ze zijn helemaal gek! Maar goed, iedereen had me gewaarschuwd dus ik was er op voorbereid en niet meer verrast. Ik heb gedurende de dag een keer koffie gehaald en als ik die op het terras had willen drinken kostte me dat 5,50 terwijl als ik het binnen aan de bar bestelde en daar opdronk het maar 1,30 was! Mag jij raden wat ik dus gedaan heb....

Maar Venetië, samengevat: Veel lopen, veel trappen, veel bruggetjes, veel water (uiteraard), maar oh zo ontzettend mooi! We zijn, zonder plan, blindelings de straatjes ingedoken en hebben rondgedwaald in het doolhof. We hebben aan de rand van het water van de zon zitten genieten (Het was zulk ontzettend mooi weer!) en we hebben alle bezienswaardigheden gezien. Helaas zijn we niet bij de bekende dingen naar binnen geweest omdat er gigantische wachtrijen stonden en het daarnaast ook nog eens hartstikke duur is.. We hebben beiden staan kwijlen bij de ontzettend veel mooie maskers die ze hebben, maar die zo ongelooflijk duur zijn, dat we er geen gekocht hebben... Wel zijn we bij een muziekschool naar binnen geweest, waar we ook helemaal omhoog konden klimmen en van het uitzicht konden genieten, gratis. En we zijn bij een tentoonstelling naar binnen geweest "beautiful death" die vooral erg verontrustend en vreemd was.. We hebben dus vooral de niet bekende dingen gedaan in Venetië, maar wat hebben we ervan genoten. We hebben zo ontzettend veel gelopen dat we in één dag heel Venetië hebben gezien. 's Avonds waren we allebei volledig gesloopt en zijn we vroeg onze bedden in gegaan.

De volgende ochtend moesten we weer uitchecken en hebben we besloten niet weer naar Venetië te gaan maar wat andere plaatsen in de omgeving te bezoeken. We komen wel weer een andere keer terug naar Venetië. Zonder echt een plan te hebben (we hadden alleen wat plaatsnamen opgezocht op google) zijn we gaan rijden en hebben gezien waar we uitkwamen. De eerste plaats waar we uitkwamen was Pordenone, niet heel groot maar wel wat leuke bezienswaardigheden. Best een mooi stadje en niet heel erg druk. We zijn zelfs bij een kunstgalerie naar binnen geweest maar blijken allebei even grote kunstbarbaren te zijn. Wel hebben we Cannoli op, volgens Pablo het beste wat je ooit kon eten. Ik vond het wel lekker, maar om nou zo razend enthousiast te zijn, ik heb liever een Bossche bol ;-)

Daarna zijn we doorgereden en uitgekomen in Udine. Nog een Italiaans stadje, wederom niet heel erg groot maar behoorlijk wat dingen om te bezoeken. En alweer: veel lopen en dan vooral veel omhoog... Ook daar lekker rondgedwaald. Bij een supermarkt broodjes gehaald en beleg en dat hebben we op straat lekker opgepeuzeld. Beter dan voor de miljoenste keer pizza. Na Udine te hebben bewonderd zijn we terug gereden naar Trieste en ook daar hebben we nog wat rondgewandeld. In tegenstelling tot één van mijn eerste blogs moet ik zeggen dat ik Trieste steeds leuker en mooier begin te vinden. Vooral 's avonds als het donker is, is het een prachtige stad. Gisteren was er ook vanalles te doen, waardoor er een gezellig sfeertje in de stad hing, ik geloof dat ik Italië toch stiekem wel heel erg kan waarderen :-)

Rond 8 uur gisteravond kwam ik thuis en was ik doodmoe. Ik heb dus niet zoveel meer gedaan, wat gegeten, wat geskyped en vroeg mijn bed opgezocht. Vandaag zijn we (het zal inmiddels niemand meer verbazen) de hele dag vrij, maar vanaf morgen gaat school volgens mij ook eindelijk serieus worden. We hebben de hele week hele dagen les, dus het beloofd eindelijk echt school te gaan worden. Hoe fijn ik het ook vind om veel vrij te hebben en veel te kunnen doen in de omgeving, ik ben hier toch wel om wat te leren. Hoe minder we hier doen, hoe moeilijker het gaat worden om straks in Breda weer mee te komen.. Maar je hoort mij niet klagen, als ik vrij ben geniet ik daar, zoals je wellicht gemerkt hebt, ook volop van!

Voorlopig denk ik dat het even rustig zal zijn met de plannen, maar dat kan met de minuut veranderen. Helaas kost ook hier alles geld, dus daar moeten we toch ook een beetje rekening mee houden.. Jullie horen het de volgende keer weer!

xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marin

Een opleiding toerisme, met daarbij diverse reizen... Daar moet natuurlijk het een en ander van worden bijgehouden. En dat kan ik helemaal voor mijzelf doen, maar het is net zo leuk om dit met de geïnteresseerden te delen, toch? Daarom dus deze pagina, zodat je kunt bijhouden wat ik allemaal uitspook. En natuurlijk voor mijzelf, om de ervaring nooit meer te vergeten. Ik hoop dat je plezier hebt aan het lezen van mijn blog. En laat vooral een reactie achter, dat vind ik leuk! xx Marin

Actief sinds 21 Sept. 2015
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 100080

Voorgaande reizen:

10 Januari 2019 - 24 Mei 2019

Afstudeeronderzoek in Uganda

23 November 2018 - 24 December 2018

Studiereis Brazilië

15 Februari 2018 - 11 Juli 2018

Stage in Uganda

18 Juni 2016 - 20 Juli 2016

Roadtrip 2016

21 September 2015 - 18 Juni 2016

Uitwisseling Portoroz

Landen bezocht: